Hastighedstest

Betaler du også for noget, du ikke får? Det gør du ikke som EnergiMidt kunde med Waoo! Fiberbredbånd

Synes du, det er rimeligt at betale for 1 liter mælk og komme hjem og opdage, at den kun er halvt fuld? Nej, vel? Alligevel betaler mange for en internet hastighed, som de sjældent får. Som EnergiMidt og Waoo! kunde får du hastighedsgaranti. Det betyder at du får den hastighed du betaler for.

Test din hastighed:

Testen åbner i et nyt vindue, så hvis du har en pop-up blocker installeret skal du muligvis tillade åbningen af testen.

Tag hastighedstesten her

Sådan foretager du en korrekt måling:

  • Foretag målingen direkte på din fiberboks
  • Slå dit trådløse netværk fra
  • Luk alle kørende programmer
  • Brug godkendte kabler (Cat. 5 eller 6)
  • Slå din indbyggede firewall og dit antivirus program fra (husk at slå den til igen efter testen)
  • Brug en nyere computer

Er din Hastighed som du havde forventet?

Når du har foretaget din hastighedstest, kan du sende dit måleresultat til dig selv eller andre. Det gør du ved at trykke på knappen "Send resultat via email", så åbnes dit mailprogram og du kan sende resultatet.

Hastigheden af dit internet bliver typisk reduceret af

  • Routere (både alm. og trådløs), switche og andet udstyr. Mange routere, især de ældre modeller, kan ikke håndtere de høje hastigheder.
  • De programmer, der kører på din computer.
  • Meget langsomme computere som kan påvirke testen i negativ retning.
  • Gamle browserversioner. Undersøg om du har den nyeste browserversion, eller om hardwaren i din computer skal opgraderes til noget bedre for at få det mest optimale resultat af hastighedstesten.

Se også Få mere ud af din trådløse forbindelse

Ofte stillede spørgsmål:

Spørgsmål:
Hvorfor viser andre hastighedstests på internettet et andet resultat?
Svar:
Målingerne afhænger af, hvor måleren er placeret i netværket. Waoo! har placeret hastighedsmåleren helt tæt på det danske internetknudepunkt, for at målingen bliver så korrekt som muligt.

Spørgsmål:
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke får leveret den korrekte hastighed?
Svar:
1) Check at du opfylder forudsætningerne for Waoo!’s hastighedstest.
2) Er du EnergiMidt fiberkunde, så kontakt EnergiMidt for på 7015 0060

Er du ikke fiberkunde og ønsker du et godt intro-tilbud på en fiberforbindelse, så klik her 

Menu
Privat
Erhverv